Concerning onlinedating

Nu var det visst längessen igen. I apologise.
Vad har hänt?
Sista tentan på A-kursen är gjord.
Josefine är antagen till B-kursen.
Josefine har provat söka jobb. På två caféer.
Och Josefine hade en bra jul och trevlig, om än nästan alltför lugn, nyårsafton.

Josefine har också träffat en ny främling, om än en kortis,
något som får henne att fundera över livet och hennes egna handlingar.
Varför hamnar hon alltid i kompisfacket?
Varför vågar hon aldrig säga vad hon tänker,
varför vågar hon aldrig försöka ta steget och fråga...
ja vad som helst. Gillar du mig? Wanna take a chance on me?
Och varför pratar hon om sig själv i tredje form...eller nåt?

Jag har tänkt en del.
Och jag har kommit fram till att jag är så SJUKT trött på mig själv.
Har vi hört det förut? May be. Beklagade mig häromdagen för
Hanna och Therese efter att vi varit och simmat, och som ett slag
i ansiktet inser jag hur jäkla feg jag är egentligen. Ejenklien.
För normalt sett möts folk på match.com eller någon av dennes
systersajter (själv måste jag erkänna att glada pannkakan är min grej -gratis)
och de vet med sig själva varför de är där. För ärligt talat, de flesta är knappast
där för att få någon att fika med någon gång då och då. Nä. Man vill ha mer.
Man vill hitta Mr. Right One, sin egen Prince Charming, Prinsessa, Sötnos...
Ändå sitter jag där och kör med kallprat, när jag egentligen borde
kolla vad som egentligen är intressant och vad som är tidsfördriv.
Vågar man inte prata med folk på krogen eller stöta på nån vid fruktdisken
verkar man ju vara så illa tvungen att ge sig ut i nätdejtar-träsket.
Så jag har fått tips från två personer. En kille och en tjej.
Var rak på sak och att våga beröra verkar vara en typ av nycklar.

Det är här jag kör fast. Varför gör man så?
Hamnar i sina gamla hjulspår, den där irriterande
jantelagen som en skinnhandske i ansiktet. Hey!
Och jag kör med;
"Ingen vill dejta mig. Och gör de det är det för att vara snälla"
Fick till svar av ena tipsaren; "skulle du själv göra så för att vara snäll?"
Nä. Det skulle jag ju inte. Har jag inte minsta intresse vill jag inte dejta.
Då gör man jävligt klart för andra parten - eller mer eller mindre klart?
att man inte är intresserad av candlelight dinner.
Så frågan kvarstår. Om det nu är det jag vill ha, då?
-Jo det är då man ska vara rak på sak och  kolla om det är ömsesidigt.
Men det är ju S-V-Å-R-T!
Och beröra? Tänk om personen tycker jag är äcklig?
Nej, dilemma.

Jag måste våga prova.
En dag kanske jag inte bara skriver det.

.... Jag kanske rent av gör det.


Tills dess kan man ju drömma...
Puss...

Josefine

It's raining men
Weather Girls

Hi - we're your weather girls.
And have we got news for you? You've gotta listen:
Get ready all you lonely girls and leave those umbrellas at home.
The humidity is risin - risin

Barometer's gettin' low - how low
Girl?
According to all sources - what sources now?
The street's the place to go - we better hurry up.
'cause tonight for the first time - first time

Just about half past ten - half past ten

For the first time in history it's gonna start rainin' men.
It's rainin' men. Hallelujah
It's rainin' men - amen.
I'm gonna go out. I'm gonna let myself get

Absolutely soaking wet. It's rainin' men.
Hallelujah
It's rainin' men
Ev'ry spe-ci-men:
Tall
Blond
Dark and lean
Rough and tough and strong and mean.

God bless mother nature
She's a single woman too.
She took on the heavens
And she did what she had to do.
She fought ev'ry angel
She reananged the sky

So that each and ev'ry woman
Could find a perfect guy.
It's rainin' men. Hallelujah
It's rainin' men - amen.
It's rainin' men. Hallelujah
It's rainin' men - amen.
I feel stormy weather movin in about to begin

Hear the thunder don't you lose your head


Rip off the roof and stay in bed.
God bless mother nature
She's a single woman too. . . .

Ooh
It's rainin' men
Yeah.
Humidity is risin - humidity is risin

Barometer's gettin' low - it's gettin' low
Low
Low . . .
According to all sources - according to all sources
The street's the place to go

Cause tonight for the first time - first time.
Just about half past ten - half past ten.
For the first time in history

It's gotta start rainin' men - it's gotta start rainin' men.
It's rainin' men. Hallelujah
It's rainin' men - amen.
It's rainin' men. Hallelujah
It's rainin' men - amen. . . .


Kommentarer
Postat av: Sharon

Det är inget fel på dig, du är inte äcklig, ingen dejtar dig för att bara vara snäll (gör man så mot någon är man dum i huvudet) och jag känner ingen som så lätt får en att skratta som du. Bara gå ut och charma häcken av alla karlar! Du kan, jag vet det. Du måste bara plocka fram vampyren inom dig och ge tvivlet en rejäl spark på snalingen och stoppa surströmming i hans strumplåda. Eller än hellre i hans kallingar - muhahahahaa!



Jag tog inte heller första steget mimimiii, det var han som kysste mig. inte tvärtom. Eller jag ska väl inte säga att jag protesterade precis, men... DET VAR HAN SOM BÖRJADE!

Jag är inte ett dugg bättre än du mimimiii. Jag tycker att jag är den mest äckliga och vidriga varelse som går på jordens yta (näst efter mina småsyskons autistiska farbror och några andra sluskar). Och jag ser ut som Quasimodo, det gör inte du. Och luktar äckligt. Och är äcklig. Och hemsk och vidrig och känslokall och ett moooonster!



Älskar dig! Gå ut och kick some ass. Eller kick som snaling på de dumma pojkarna!

Eller får du komma till mig så får vi väl hänga på krogen och ragga :P. Eller drar vi till Montreal och plockar åt oss varsin snygg kanadagås ;).







Je t'aime

Schnabel....schnigel... nej...schnuskel.... hrm... plåschter...hrm... nej... Schnuttefiltschvargen!

2009-01-15 @ 00:11:39
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sharon

Well, here we are

It's the world against us again

Again and again

Heartbreak after heartbreak

We forced the wings of love into the wind

Again and again



All our lives we struggled, I've come to realize

I've always found that strenght to fight when I see your eyes

In your eyes



We will fly, you and I

Wherever we go, whatever road we chose

We can't lose

There'll be days when the going is hard

But it's just another bend, just another little bend in the road



Oh yes it is

Just a little bend

Little bend in the road

Oh yeah...



Where do they go?

Youthful years, they slip away

Far, far away

Been gone too long

Home is where I want to stay

Always, always



For so long I've struggled just to get back

I've always found that strenght to fight when I see your eyes

In your eyes



We will fly, you and I

Wherever we go, whatever road we chose

We can't lose

There'll be days when the going is hard

But it's just another bend, just another little bend in the road



Oh yes it is

Just a littel bend

A littel bend in the road

Yeah!

Just a little bend!



So here we are

Playing the same old game again

Again and again

Against the odds, we seem to find a way to win

Again and again



All of life's a struggle, you've come to realize

In faith you find the strenght to climb to reach for the skies



We will fly, you and I

Wherever we go, whatever road we chose

We can't lose

There'll be days when the going is hard

But it's just another bend, just another little bend in the road



Oh yes it is

Just a little bend...

Mm, baby

Oh it is just a little bend!

Oh baby, baby baby

Just a littel bend!

Oh yeah... oh yes it is...









Je t'aime <3

I'm always with you, sis.

2009-01-18 @ 01:35:55
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0