Back to "reality"

I dag har jag landat i Stockholm igen.
Jag har inte varit här sedan 12 juni, tror jag det kan vara? ...
Jag saknar Vansbro. Jag trodde att jag hade längtat hit, men...
Nej, det är svårt att förklara. Jag känner en sjuk hat-kärlek till den här staden, som inte är av denna värld.
Alla positiva tankar om nytt boende osv osv bara pyste ur mig, och nu känns de svåra att fånga in igen.
Jag intalar mig själv att det kommer kännas okej igen om någon vecka, när man börjar hitta en form av
vardagslunk igen, och jag vet ju, att det kommer det att göra. Ändå känner jag mig gnällig och ledsen.

Så, vad sker den här terminen?
Allt jag vet so far är att jag har en 30-sidig uppsats på kandidatnivå att skriva.
Och att jag inte har den blekaste aning om -vad- jag ska skriva om. Hujedamej!
Vi ska visst göra ett grupparbete av något slag också, men jag har ingen aning om vad det handlar om.
Vad jag vet är att i år känner jag fler människor på kursen, är lite (läs: minimalt) tuffare, och kommer bo mycket bättre.
Jag tror att det är de punkterna som håller panikskriket borta, for now.

Så. Nu har jag gjort ett mindre inlägg, men ska försöka komma i gång och blogga på riktigt igen nu.
Your Vampsis is back

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0