Den "ofrivillige" barnvakten

Sitter här i Österskär, längtar hem och hatar småbarn.
Historien? Jo.

En kompis skulle komma hit i helgen, så i förväg frågade jag om det gick bra för hyresvärdinnan.
Jorå, det gjorde det ju. Fast hon skulle bort på fredag, var det möjligen så att vi skulle vara hemma då?
För i så fall kunde ju jag hålla koll på pojkarna, eller ja, alltså, de skötte ju sig själva, bara det fanns någon hemma.
Liksom. Jojo, det kunde jag väl gå med på.

Problemet var dock att Jessica inte kommer förrän i morgon, och åker hem samma dag.
Och jag hade sagt att jag nog kunde vara hemma. Jaja.
Therese undrade om jag ville med och se på Millencolin och supa.
vad säger man..? Nej, jag har ju indirekt lovat att jag ska vara hemma.
Och det känns för sent att dra sig ur. Perrrrset.
Nej, tyvärr Therese. Dessutom måste jag ju hämta Jessica tidigt imorgon.
Och nu ångrar jag mitt beslut så ini helvete.

För visst, pojkarna satt och spelade ända tills jag sa till dem att de skulle gå och sova.
Hyresvärdinnan hade sagt att de kunde gå och lägga sig vid 22, så jag antog att det innebar att de skulle sova då.
Så när de höll på att stoja och bråka 20 minuter efter att jag bett dem gå upp och göra sig iordning
gick jag upp, hörde att de var i badrummet, och knackade på.
Frågade vad de gjorde, trots att jag hört att de spelat fotboll där inne...
"Vi ska precis hoppa in i duschen" säger de... Wtf? Är det nå kvällsritual som alltid är så?
Först fotboll, sen dusch, med kläderna på? Jag har ju ingen aning hur deras "läggning" går till.
Så jag sa bara "ja men gör det då" och sen "skärp er", för vafan, jag trodde de skulle vara klara å i sängen kl.22?
Helsicke heller att jag fick vara uppe till 22 när jag var 8, kan jag aldrig tro....

Det lugnar ner sig och blir tyst, och för omkring 20 minuter sedan fick jag ett samtal...
Från hyresvärdinnan. Som frågar hur det går.
"Ja det är tyst där uppe nu i allafall, så jag tror de har somnat" sa jag...
"Ja, det blev nåt när de skulle duscha innan de gick och la sig?"
What the fuck? Seriously dude, what the fuck?

Nå, here's my confession of this night:
Jag gjorde inget bra jobb, men å andra sidan skulle de i princip sköta sig själva. Trodde jag.
Och ett löfte till mig själv är att nästa gång säger jag NEJ.
Jag ska försöka hålla det löftet också. För jag har banne mig inget ansvar för hennes ungar.
Det ingår inte i mitt hyreskontrakt. Så jag vill inte ha mer snorkigheter eller ansvar för någon utom mig själv.
Jag känner att just nu tycker jag hemskt illa som småbarn. Älskar mina syskon, hatar andra ungar.

Sammanfattningsvis? Aldrig mer barnvakt åt främmande ungar.

Kvällens låt: Shut Up! - Simple Plan
För att jag känner mig på det humöret.
"Nothing you say today is going to bring me down!"

Mycket trötta pussar
Josefine

Kommentarer
Postat av: Sharon

Men fy fan då söstra mi, vad du råkar ut för konstiga ungar. Tycker verkligen du ska säga nej nästa gång. Som du själv påpekar ingår det ju inte i ditt hyreskontrakt att se efter henne ungar. Och nu vet du ju hurdana de är, så nu kan du ju ehm...säga nej med gått samvete.

Ska hålla ett öga på småsyskon-skitungarna en stund imorgon-idag också. BLÄ! Well, a promise is a promise...





Miljoner kramar

Din

Snuttefiltsvarg

2008-09-06 @ 01:06:25
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sharon

Sööööstraaaa mimimimiiiiiiii!

Du skriver ju ingenting. Vad händer i din värld? Mig vill veta!



Kraaam

Snuttefiltsvargen

2008-09-17 @ 18:59:37
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0