Första skoldagen

Yes.
Så jag klev upp 8, segade mig omkring, satt framför datorn, pillade i mig frukost, duschade...
och sen kom nervositeten som en käftsmäll. Var ska jag gå? Jag kommer ju inte till samma ställe
med tåget som med tunnelbanan, hur fan gör jag då!? Tänk om jag åker/går fel? Awmygawd...
Fick fråga nån random tjej vilket håll jag skulle gå åt xD sen kom jag rätt.
Sen skulle jag bara hitta till seminarierummet på plan 3 också....
vilket jag gick rätt förbi, tillsammans med en annan tjej. Vi tittade på varandra, flinade lite dumt och hon frågade
om jag också skulle till arkeologi 1. Hon hette Klara, tror jag?  Verkar vara en trevlig tjej.
Pratade litegrann med henne, sen blev jag så blyg så jag vågade inte säga något mer ....
Men det var sjukt många i kursen! 42 stycken tror jag att vi var sammanlagt!
Och mestadels unga människor, mellan 20-35 kanske. Äldsta måste ha varit mellan 50-60-70?
Läraren verkar bra, noggrann, han kommer nog inte bli svår att jobba med.
Skönt!

Sen fick vi gå ner i arkeosteologi-avdelningen.
Jag hoppas fyra terminer går fort! Jag kan knappt vänta tills jag får börja på nåt sånt!
Gud så spännande...! De hade värsta skallarna där, benknotor i massor, både från människa och djur.
Vill!
Plus att läraren hade en förmåga att prata så jag blev sjukt nyfiken på att få veta mer.
V-I-L-L-!

När jag kom hem var jag NÖ hungrig, efter att ha varit utan mat i typ 8 timmar eller så, och efter att ha släpat hem två
aptunga kassar efter en veckohandling som hette duga...
Då blev det röd spaghetti* med svingod sallad! Fan, jag höll på att äta ihjäl mig.
(*
röd spaghetti = spaghetti blandat med fläskfärs och massa ketchup)
tror banne mej att jag överträffade mig själv.

Och i morgon får jag huset för mig själv ^^
Läskigt, men skönt! Blir lättare att våga göra något utan att be om lov först.

Har nog en dunderförkylning i antågande, förresten.
Fick nyss en karta alvedon av värdinnan, tack å lov...
och så drack jag av min antioxidant-juice. Sånt är bra, va? Sure tastes good. Goood.

Nej... nu ska jag bege mig tillbaka till stenåldern en sväng. See you when I see you.

Puss!
Josefine


Kommentarer
Postat av: Lillasyster Varg

Åh söstra mi, det låter verkligen som om du har haft en fin dag och som om du kommer få det jättebra där på skolan. Blir så glad att läsa att du verkar trivas och att du ser fram emot kurserna och pluggandet och allt det där. Det är så roligt! Önskar jag kunde ha lite av den glöden själv bara.

Du är bäst gullenappen! <3



Din snuttefiltsvarg

2008-08-25 @ 22:47:57
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0